Матеріали до теми 3.4.

ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ КЕРУВАННЯ

 

Кнопка (Command Button)    
Призначення
Цей елемент керування використовується для того, щоб почати, перервати, чи закінчити який-небудь процес. Кнопка зустрічається у всіх додатках Windows.
Події
Головною подією для кнопки є Сlісk. Крім цієї події у кнопки можуть бути і інші, але вони застосовуються рідко.
Для виклику події Сlіск є різні способи: найпростіший – безпосереднє клацання на кнопці мишею. Ця ж подія викликається також, якщо за допомогою клавіші ТаЬ перемістити фокус на кнопку, а потім натиснути клавішу Enter. Можна програмно викликати подію Сlіск, установивши значення властивості Value рівним True, що доступне тільки під час виконання.
Властивості
Є дві цікавих властивості кнопки, зв'язаних з подією Сlіск. Властивість Default визначає, що дана кнопка є активною за замовчуванням. Якщо ця властивість дорівнює Тrue, то натисканням клавіші Enter автоматично генерується подія Сlісk цієї кнопки, незалежно від того, який елемент має фокус. Привласнювати значення True цій властивості можна тільки для однієї кнопки у формі. Варто враховувати, що в цьому випадку натискання клавішіEnter перехоплюється і передається цій кнопці. Звичайно кнопкою за замовчуванням є кнопка Оk.
Властивість Cancel використовується подібно Default. Воно забезпечує перехоплення клавішіEsc і виклик події Click для відповідної кнопки. Звичайно цю властивість мають кнопкиCancel (Отмена).
Основні властивості Command Button
  •  Caption - текст на кнопці;
  • Visible - логічне властивість (True - відображається, False - не відображається під час виконання програми)
  • Enabled - логічне властивість (True - доступно, False - не доступно під час виконання програми)
  • Style - стиль кнопки (0 - стандартний, 1 - графічний: допускає графічне зображення не елементі управління)
  • Picture - встановлює растрове зображення на поверхню елемента (Command1.Picture = LoadPicture ("c: \ Круг.jpg"))
  • DownPicture - відображає растрове зображення на поверхні елемента при натисканні на кнопку



 
    
Напис (Label)      

Призначення
Напис (Label) призначено для відображення тексту, який користувач не може змінити з клавіатури.
Події
Хоча деякі події цього елемента управління можна відображати, однак ця можливість не використовується.
Властивості
Найважливішою властивістю напису є Caption, яка утримує відображений текст. Скориставшись властивістю Border-Style, можна встановити спосіб відображення тексту з рамкою або без неї. Оформлювати текст можна, використовуючи всі можливості форматування тексту, які доступні у вікні властивостей (від виду і розміру шрифту до кольору символів). Якщо текст довший за поле напису, то частина тексту, яка виходить за поле, не відображається. Щоб цього не сталося, необхідно присвоїти значення True властивості AutoSize, що приведе розмір напису у відповідність з довжиною тексту. Таким же чином можна коригувати розмір напису по вертикалі. Для цього необхідно встановити властивість WordWrap. Слова, які не вміщуватимуться у рядок, автоматично будуть переноситись у наступний рядок.
Основні властивості Label
  • Caption - текст напису;
  • Visible - логічне властивість (True - відображається, False - не відображається текст під час роботи програми)
  • Alignment - вирівнювання тексту (0- по лівому краю, 1 - по правому, 2 - по центру)
  • AutoSize - логічне властивість зміни розміру написи (True - відображається весь текст)

 
   
Текстове поле (TextBox)     

Призначення
Текстове поле (TextBox) є основним елементом управління, який призначений для введення даних.
Події
При використанні текстового поля викликає цікавість декілька подій. Насамперед, подія Change, яка викликається при зміні змісту текстового поля, ця подія відбувається кожен раз при введенні, знищенні або зміні символу. Наприклад, при введенні в текстове поле слова "так" подія Change відбувається три рази – по одному разу для кожної літери.
Для аналізу введеного в поле тексту найкраще всього підходить подія LostFocus. Ця подія викликається після того, як текстове поле зробиться неактивним (після передачі фокуса іншому елементу, коли користувач закінчить введення). Однак, якщо це поле є єдиним елементом управління в формі, то воно не може втратити фокус.
Для того, щоб видалити або ініціалізувати зміст текстового вікна, використовується подія GotFocus. Вона викликається тоді, коли користувач "входить" в текстове вікно.
Властивості.
Самою важливою властивістю є Text. Ця властивість відображає в полі текст.
Елементи управління, які дозволяють введення символів, мають властивість Text, а елементи, які призначені тільки для відображення тексту – властивість Caption. Текстове поле подібне маленькому редактору. Для використання його у цій якості достатньо встановити властивість Multiline це дає можливість вводити у поле декілька рядків.
В багаторядковому полі для переходу на новий рядок можна використовувати клавішуEnter. Але при цьому слід пам'ятати, що можливо, для деякої іншої кнопки. встановлена властивість Default, тому натискання клавіші Enter викличе спрацювання цієї кнопки. В такому випадку для переходу на новий рядок найкраще використовувати комбінацію клавіш Сtгl+Enter або Shift+Enter.
Основні властивості TextBox
  • Text - встановлює текст в поле вводу
  • Alignment - вирівнювання тексту в полі введення (0 - по лівому краю, 1 - по правому, 2 - по центру)
  • Visible - логічне властивість (True - відображається)
  • Enabled - логічне властивість (True - можна змінювати текст під час роботи програми)
  • MultiLine - логічне властивість (True - багатостроковий введення тексту)
  • Scrollbars - відображає смуги прокрутки (0 - не відображає, 1 - горизонтальна смуга, 2 - вертикальна, 3 - горизонтальна і вертикальна смуги прокрутки)
  • MaxLength - встановлює максимальне допустиме символів, що вводять (0 - немає обмежень)
  • Locked - логічне властивість (True - користувач не може змінювати дані, але може виділяти і копіювати в Буфер обміну)
  • PasswordChar - встановлює символ при введенні пароля