Поштова
служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Створення електронної
скриньки.
Електронне спілкування — це сучасний спосіб спілкування з використанням електронних засобів зв'язку.
Для користування електронною поштою необхідні різні засоби: комп’ютерні
пристрої і мережі, спеціальні програми й відповідні правила (протоколи), за
якими здійснюватиметься обмін електронними листами.
Засоби для підтримки електронної пошти
•
Комп’ютерна мережа
•
Програми
•
Правила
Електронна пошта (e-mail)
— це спосіб обміну
цифровими повідомленнями між людьми з використанням цифрових пристроїв, таких
як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних
будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).
Листування електронною поштою схоже на звичайне. Проте на кожному з
етапів використовуються:
·
комп’ютерні пристрої
·
мережі
·
комп’ютерні програми
Для електронного листування потрібно мати електронну скриньку для
листів. Електронна скринька має електронну адресу — так само, як ви маєте
поштову адресу свого місця проживання.
Електронний лист відправляють на поштовий сервер, що забезпечує
надсилання всіх листів за відповідною адресою, приймається на той поштовий
сервер, де адресат має свій обліковий запис.
Для доступу до
електронної поштової скриньки необхідно мати: логін (ім’я користувача) і пароль (ключ до
поштової скриньки).
Лист пишеться мовою, зрозумілою адресату. А в конверт можна вкласти:
фотографії, листівки, малюнки та інші документи.
Поштовий сервер — це комп’ютер і відповідне програмне
забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти.
Найпростішим способом отримання власної електронної поштової скриньки є
використання одного з безкоштовних поштових серверів, наприклад українських:
Безкоштовні міжнародні поштові сервери:
Електронне листування має свої переваги й недоліки порівняно зі
звичайною поштою. Його перевагами є:
Ø
висока швидкість
передавання повідомлень
Ø
невисока вартість послуг;
Ø
обмін повідомленнями у
зручний час тощо.
Недоліками електронного листування є:
Ø
неможливість пересилання
оригіналів офіційних документів із підписом і печаткою;
Ø
можливість перехоплення
поштового повідомлення іншою особою;
Ø
імовірність отримання
шкідливих програм з електронним листом тощо.
Щоб листуватися електронною поштою, потрібно мати:
ü
доступ до мережі Інтернет;
ü
доступ до поштового
сервера;
ü
знати адресу електронної
скриньки адресата;
Адреса електронної пошти складається із двох частин, розділених
символом @. Цей символ часто називають «ет», «а_комерційне», «собака» тощо.
Ім’я поштової скриньки має бути унікальним, тобто не повторюватися на
обраному поштовому сервері. Використання пропусків, розділових знаків і
символів кирилиці в електронній адресі не допускається. Якщо необхідно
відокремити в адресі поштової скриньки прізвище від імені або ініціалів, можна
використовувати: символ підкреслювання «_» або крапку «.» . Останнім часом на
кожному поштовому сервері встановлено свої правила формування адреси поштової
скриньки.
На головній сторінці будь-якого поштового сервера надається можливість
доступу до скриньки, створеної на цьому сервері, та реєстрації нової поштової
скриньки.
Відобразиться сторінка, що містить анкету, яку потрібно заповнити.
Користувач заповнює її лише один раз при створенні скриньки.
Деякі поля анкети є обов’язковими для заповнення. Як правило, вони
позначені зірочкою. Одним із обов’язкових полів є адреса поштової скриньки, яку
користувач має намір створити.
Адреса поштової скриньки обирається за бажанням користувача. Як
правило, ліва частина адреси поштової скриньки відображає ім’я користувача,
його прізвище або вибирається довільно.
Її називають логіном. Фактично цим ім’ям називають папку, у якій
зберігається на сервері вся кореспонденція користувача.
При виборі логіну необхідно враховувати, що, можливо, папку з таким
іменем уже має інший користувач, тому бажано обирати логін, який був би
унікальним, наприклад, ініціали та прізвище. Під час реєстрації нової поштової
скриньки є можливість перевірити, чи доступним є обраний логін, чи він вже був
зареєстрований раніше іншим користувачем.
При введенні пароля, як і в інших програмах, введені символи на екрані
для конфіденційності не відображаються, замість них відображаються зірочки або
кружечки.
Для захисту своєї електронної скриньки потрібно дотримуватись таких правил:
·
при реєстрації вказувати
надійний пароль. Наприклад, ненадійними паролями є такі, які використовують
малу кількість символів, дублюють частину логіна, вказують на ім’я користувача
чи інші персональні дані — номер телефону, дату народження тощо;
·
нікому не повідомляти
свій пароль;
·
при реєстрації інших
скриньок використовувати нові паролі.
Для реєстрації поштові сервери пропонують прийняти угоду про
використання поштової скриньки, у якій користувач має підтвердити свої наміри
надати правдиві відомості про себе, не використовувати поштову скриньку для
здійснення протизаконних дій, а також дій, що суперечать мережному етикету.
За успішного проходження реєстрації буде створено поштову скриньку із
зазначеною адресою, доступ до якої можна отримати шляхом введення відповідного
логіна й пароля, які були обрані при реєстрації. На нову скриньку з поштового
сервера може бути надіслано першого листа з повідомленням про успішне створення
скриньки та деякі поради для роботи з електронною поштою.
Вихід з електронної скриньки mail.google.com