Урок 2. 7 клас.


 Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Операції над папками та листами.

Для листування з друзями потрібно дізнатися їхні електронні адреси й написати їм листа.
1. Відкрити сторінку веб-сайта сервера поштової служби, на якому створено поштову скриньку.
2. Увести логін і пароль користувача у відповідні поля.
3. Вибрати кнопку Увійти або подібну.
У вікні, що відкриється, відобразяться адреса електронної скриньки й вказівки для роботи з електронними листами. Усі листи, що зберігаються у скриньці користувача, впорядковуються в папках Вхідні, Відправлені, Чернетки, Видалені тощо.


Вікно електронної пошти mail.google.com


У робочому полі вікна міститься список заголовків листів, що зберігаються в обраній папці.
Заголовок листа включає:
Ø ім’я відправника
Ø тему
Ø дату й час відправлення
Ø обсяг
Ці відомості дають змогу одержувачу відразу дізнатися про зміст електронного листа, не відкриваючи його.
Щоб створити та надіслати нове повідомлення, застосовують вказівку Написати.
При цьому відкривається вікно поштового повідомлення, що складається із службової частини й робочого поля.
Службова частина містить кілька полів, заповнення яких нагадує підписування конверта.
Створення електронного листа mail.google.com

Поле Кому — для введення адреси електронної пошти одержувача — є обов’язковим для заповнення. На відміну від поштового листування, електронного листа можна відправити кільком адресатам. Якщо лист призначений кільком особам, то їхні адреси слід ввести через кому в полі Кому.
До поля Тема слід ввести зміст листа в стислій формі, зазначаючи його мету й використовуючи основні ключові слова. За правилами етикету електронного листування тема листа є обов’язковою.
Якщо до листа необхідно приєднати файл, слід натиснути кнопку Вкласти (Прикріпити) файли та обрати потрібний файл.

До робочого поля вводиться текст листа. Для відправлення листа необхідно натиснути кнопку Надіслати.
Щоб прочитати листа, що надійшов, треба відкрити папку Вхідні та клацнути мишею на заголовку листа. При цьому відображається заголовок листа й саме повідомлення.
Якщо лист містить вкладені файли, то їх список відображається після тексту листа. Приєднані файли позначаються значком  в 
   заголовку листа.
Для перегляду вмісту вкладених файлів їх можна відкрити для перегляду у вікні браузера. Важливі для тебе файли можна зберігати на своєму комп’ютері.
Непотрібні листи можна Видалити. При цьому вони потрапляють до папки Видалені, так само, як і видалені файли та папки переміщуються до папки Кошик. Якщо листи було видалено випадково, їх можна відновити. Для цього слід виконати вказівку Перемістити до і вказати потрібну папку. Якщо папка Видалені містить лише неважливі листи, можна Очистити папку, при цьому листи з неї будуть видалені остаточно.
На одержаний лист можна відповісти або переслати його іншому адресату за допомогою відповідної вказівки. У робочому полі слід ввести відповідь або коментарі до листа, що пересилається, та натиснути кнопку Надіслати.
При використанні вказівки Відповісти не потрібно заповнювати службову частину у вікні поштового Повідомлення — вона заповнюється автоматично:
ü у полі Кому вставляється адреса отримувача, оскільки це відповідь на отриманий лист;
ü перед назвою теми з’являється слово Re:, яке вказує на те, що це відповідь (від англ. to Replay — відповідати).


Етикет електронного листування
В Інтернеті існує неформальний кодекс поведінки, за яким певним чином регулюється спілкування користувачів між собою —  етикет електронного листування.
Згідно з ним необхідно керуватися такими правилами:
Ø чітко формулювати тему повідомлення та не лишати поле Тема порожнім;
Ø свою думку в листі висловлювати коректно, співрозмовника не критикувати й не повчати, не прийнято погано писати про третю особу;
Ø завжди перевіряти правопис електронного повідомлення;
Ø не рекомендується відправляти великі за обсягом вкладення до листа;
Ø завжди завершувати лист стислим підписом користувача, у якому, крім прізвища та імені, можна зазначати телефон або інші контактні дані;
Ø вчасно відповідати на кожне особисте повідомлення. Якщо ти зайнятий і не можеш дати розгорнуту відповідь, доцільно підтвердити одержання листа та пообіцяти відповісти найближчим часом;
Ø у відповіді на повідомлення залишати його фрагменти  — тобто цитувати найсуттєвіші частини листа.
Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики (від англ. a smile — посмішка), або емотикони (від англ. cлів emotion — емоція та icon — образ).

Смайлики (емотикони, емоджі):