Урок №27. Малювання за допомогою вкладених циклів.
Продовжимо
створювати зображення за допомогою вкладених циклів. Але ці зображення будуть
складніші.
Завдання 1. Створимо програму побудови квітки, що
складається з шестикутника.
Код побудови шестикутника:
Перед циклом
побудови шестикутника необхідно записати команду, щоб встановити черепашку в
початкове положення, зображене на малюнку.
Після виконання
коду циклу черепашка буде у початковому положенні.
Після малювання
1-го шестикутника, щоб перейти до малювання 2-го шестикутника, черепашка має
пройти вперед та повернути вліво на 60.
На малюнку стрілками
позначено послідовність малювання одного шестикутника, а цифрами –
послідовність малювання шестикутників у квітці.
Послідовність
команд у коді побудови квітки
Завдання 2. Створити програму малювання кольорового
равлика.
Суть програми:
черепашка малює набір «віял» із семи кольорів веселки, збільшуючи довжину
кожного наступного віяла на 1. Оскільки черепашка щоразу повертає вправо, віяло
накладається одне до одного і утворюють «равлика».
Розглянемо зображення
равлика в збільшеному масштабі.
Для його
побудови потрібно виконати дії: встановити колір відрізка, малювання відрізка,
поворот.
Для побудови потрібно
команди встановлення товщини та кольору відрізка:
Приклад побудови синього відрізка товщиною 3
пікселі:
Повернемося до
побудови равлика.
Щоб кольори для
кожного відрізка були різними, створимо список зі значеннями кольорів веселки:
Послідовно
вибрати кольори можна за допомогою циклу:
Тут змінна j на кожному кроці набуватиме нового
значення зі списку, в порядку зазначення його елементів.
Код побудови
віяла із семи кольорів, що складається з відрізків довжиною і
(після побудови одного відрізка черепашка має повернути на 2 градуси.
Команду
зовнішнього циклу – збільшення розміру довжини відрізка, потрібно вставити
після довжини відрізка: