Урок 27. 7 клас.


Урок №27. Малювання за допомогою вкладених циклів.

Продовжимо створювати зображення за допомогою вкладених циклів. Але ці зображення будуть складніші.
Завдання 1. Створимо програму побудови квітки, що складається з шестикутника.


Код побудови шестикутника:



Перед циклом побудови шестикутника необхідно записати команду, щоб встановити черепашку в початкове положення, зображене на малюнку.

Після виконання коду циклу черепашка буде у початковому положенні.
Після малювання 1-го шестикутника, щоб перейти до малювання 2-го шестикутника, черепашка має пройти вперед та повернути вліво на 60.
На малюнку стрілками позначено послідовність малювання одного шестикутника, а цифрами – послідовність малювання шестикутників у квітці.
Послідовність команд у коді побудови квітки
Завдання 2. Створити програму малювання кольорового равлика.
Суть програми: черепашка малює набір «віял» із семи кольорів веселки, збільшуючи довжину кожного наступного віяла на 1. Оскільки черепашка щоразу повертає вправо, віяло накладається одне до одного і утворюють «равлика».
Розглянемо зображення равлика в збільшеному масштабі.
Для його побудови потрібно виконати дії: встановити колір відрізка, малювання відрізка, поворот.
Для побудови потрібно команди встановлення товщини та кольору відрізка:

Приклад побудови синього відрізка товщиною 3 пікселі:
Повернемося до побудови равлика.
Щоб кольори для кожного відрізка були різними, створимо список зі значеннями кольорів веселки:
Послідовно вибрати кольори можна за допомогою циклу:
Тут змінна j на кожному кроці набуватиме нового значення зі списку, в порядку зазначення його елементів.
Код побудови віяла із семи кольорів, що складається з відрізків довжиною і (після побудови одного відрізка черепашка має повернути на 2 градуси.
Команду зовнішнього циклу – збільшення розміру довжини відрізка, потрібно вставити після довжини відрізка: