Використання адресної книжки та
списків розсилання. Правила безпечного користування електронної скринькою.
Основні ознаки спаму й фішингу.
Використання адресної книги та списків
розсилки
Роботу з великою
кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно.
Доцільно скласти список
людей, з якими ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до
адресної книги.
Адресна книга призначена
для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси
електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. У разі потреби можна
внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.
Для роботи з адресною
книгою призначена вказівка Контакти.
Записи, що додані до
адресної книги, можна: переглядати, редагувати, видаляти.
Для створення нових
записів в адресній книзі використовують вказівку Створити новий контакт.
Контакти можна об’єднати
у групи.
Коли адресна книга
заповнена, то можна замість введення електронної адреси в полі листа Кому скористатися списком адрес, що розкривається.
Адреса, вибрана з адресної книги, автоматично вставиться до заголовка листа.
Часто на практиці одного
листа потрібно відправляти кільком адресатам. Для прискорення такого процесу
можна об’єднати адреси в групи під одним іменем, а потім за допомогою однієї
вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.
Правила безпечного
користування електронною скринькою
Спілкуючись в Інтернеті,
потрібно пам’ятати про можливі небезпеки, що пов’язані з особливостями роботи в
мережі. Як і під час пошуку даних в Інтернеті, у ході електронного листування
потрібно дбати про захист особистих даних, убезпечення від шкідливих програм і
від загрозливого вмісту.
Якщо відправник листа вам
невідомий, то ви не можете перевірити правдивість його слів і справжні наміри.
Часто листи надсилають з метою реклами - так званий спам, з намаганням
привернути вашу увагу до певної продукції або послуг. Іноді використовують
шкідливі програми для автоматичного розсилання листів рекламного характеру або
навіть безглуздого змісту. А тому варто критично ставитися до листів, які
можуть надійти від сторонніх осіб.
Під час листування
електронною поштою рекомендується дотримуватися таких правил:
Ø ніколи не
наводьте в листах приватні дані про себе та свою родину, якщо
особисто не знайомі з адресатом;
Ø ніколи не
погоджуйтеся на особисту зустріч із особами, які знайомі вам тільки за
електронним листуванням, - вони можуть виявитися не тими, за кого себе
видавали;
Ø не повідомляйте пароль від електронної поштової
скриньки стороннім особам, щоб ваше листування не потрапило до чужих рук і щоб ніхто
не міг відправити листа від вашого імені;
Ø ставтеся критично до вмісту отриманих
електронних листів; не все, що в них наведено, є правдою;
Ø не відповідайте на листи, що приходять
від невідомих осіб; відповідаючи на ці листи, ви підтверджуєте існування
адреси, що дасть змогу надсилати й надалі листи зі спамом;
Ø ніколи не
відкривайте прикріплені файли, отримані в листах від невідомих осіб: у
них можуть міститися шкідливі програми; такі листи рекомендується видаляти.
Основні ознаки
спаму
Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак
рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спаму, а люди,
які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
Спамом називають
небажані електронні листи, тобто пошту, що надходить без згоди
користувача.
Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:
ü не зазначай свою
електронну адресу на сумнівних сайтах;
ü якщо спам
все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці
повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.
Основні ознаки фітингу
Фішинг — один з
найпопулярніших і прибуткових (для тих, хто його реалізує) видів шахрайства в
Інтернеті.
Сценарій атак фішингу:
зловмисник створює сайт, який у точності копіює дизайн і можливості сайта:
Далі він замовляє спам-розсилку листів, у яких переконує своїх жертв
зайти за посиланням на сайт і заповнити будь-яку форму з внесенням персональних
даних. Мета — збір конфіденційної інформації — паролі, коди тощо.
Як можна
впорядковувати листи в електронній скриньці?
Електронна
скринька на будь-якому поштовому сервері містить набір стандартних папок,
наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін.
Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені
папки аналогічно до структури папок на дисках.
Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати
вказівку Керування мітками. При цьому можна створювати нові мітки в
папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за
допомогою відповідних інструментів.
Щоб перемістити листи до потрібної папки, слід відмітити ці листи й
обрати вказівку Перемістити. У списку наявних папок необхідно обрати
ім’я потрібної папки.
У деяких поштових службах замість папок використовують мітки листів. Мітки,
як і папки, мають імена. Можна групувати листи, що помічені однаковими мітками.
На відміну від папок, один лист може бути помічений кількома
мітками.