Урок 3. 7 клас.


Використання адресної книжки та списків розсилання. Правила безпечного користування електронної скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу.

Використання адресної книги та списків розсилки
Роботу з великою кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно.
Доцільно скласти список людей, з якими ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до адресної книги.
Адресна книга призначена для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. У разі потреби можна внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.
Для роботи з адресною книгою призначена вказівка Контакти.
Записи, що додані до адресної книги, можна: переглядати, редагувати, видаляти.
Для створення нових записів в адресній книзі використовують вказівку Створити новий контакт.


Контакти можна об’єднати у групи.




Коли адресна книга заповнена, то можна замість введення електронної адреси в полі листа Кому  скористатися списком адрес, що розкривається. Адреса, вибрана з адресної книги, автоматично вставиться до заголовка листа.
Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адресатам. Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в групи під одним іменем, а потім за допомогою однієї вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.

Правила безпечного користування електронною скринькою
Спілкуючись в Інтернеті, потрібно пам’ятати про можливі небезпеки, що пов’язані з особливостями роботи в мережі. Як і під час пошуку даних в Інтернеті, у ході електронного листування потрібно дбати про захист особистих даних, убезпечення від шкідливих програм і від загрозливого вмісту.
Якщо відправник листа вам невідомий, то ви не можете перевірити правдивість його слів і справжні наміри. Часто листи надсилають з метою реклами - так званий спам, з намаганням привернути вашу увагу до певної продукції або послуг. Іноді використовують шкідливі програми для автоматичного розсилання листів рекламного характеру або навіть безглуздого змісту. А тому варто критично ставитися до листів, які можуть надійти від сторонніх осіб.
Під час листування електронною поштою рекомендується дотримуватися таких правил:
Ø ніколи не наводьте в листах приватні дані про себе та свою родину, якщо особисто не знайомі з адресатом;
Ø ніколи не погоджуйтеся на особисту зустріч із особами, які знайомі вам тільки за електронним листуванням, - вони можуть виявитися не тими, за кого себе видавали;
Ø не повідомляйте пароль від електронної поштової скриньки стороннім особам, щоб ваше листування не потрапило до чужих рук і щоб ніхто не міг відправити листа від вашого імені;
Ø ставтеся критично до вмісту отриманих електронних листів; не все, що в них наведено, є правдою;
Ø не відповідайте на листи, що приходять від невідомих осіб; відповідаючи на ці листи, ви підтверджуєте існування адреси, що дасть змогу надсилати й надалі листи зі спамом;
Ø ніколи не відкривайте прикріплені файли, отримані в листах від невідомих осіб: у них можуть міститися шкідливі програми; такі листи рекомендується видаляти.

Основні ознаки спаму
Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спаму, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що надходить без згоди користувача.
Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:
ü не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
ü якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.

Основні ознаки фітингу
Фішинг — один з найпопулярніших і прибуткових (для тих, хто його реалізує) видів шахрайства в Інтернеті.
Сценарій атак фішингу: зловмисник створює сайт, який у точності копіює дизайн і можливості сайта:
Далі він замовляє спам-розсилку листів, у яких переконує своїх жертв зайти за посиланням на сайт і заповнити будь-яку форму з внесенням персональних даних. Мета — збір конфіденційної інформації — паролі, коди тощо.

Як можна впорядковувати листи в електронній скриньці?
Електронна скринька на будь-якому поштовому сервері містить набір стандартних папок, наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін.
Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені папки аналогічно до структури папок на дисках.
Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування мітками. При цьому можна створювати нові мітки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів.
Щоб перемістити листи до потрібної папки, слід відмітити ці листи й обрати вказівку Перемістити. У списку наявних папок необхідно обрати ім’я потрібної папки.
У деяких поштових службах замість папок використовують мітки листів. Мітки, як і папки, мають імена. Можна групувати листи, що помічені однаковими мітками. На відміну від папок, один лист може бути помічений кількома мітками.