Урок № 53. Створення кнопок та налаштування їх
властивостей.
Ми вже навчилися створювати вікна та
налаштовувати їх властивості. Тепер навчимось працювати з їх елементами.
Найголовніший елемент управління є кнопка.
Кнопки створюються за допомогою функції Button():
назва_кнопки=Button()
У дужках потрібно вказати назву вікна до
якого вона належить, після цього вказуємо атрибути (властивості) кнопки.
назва_кнопки=Button(назва_вікна, атрибут1, атрибут2, …)
Атрибути кнопки:
·
bg = ‘колір’ – колір кнопки
·
text = ‘текст’ – текст кнопки
·
fg = ‘колір – колір тексту
кнопки
·
font = ‘шрифт
та розмір шрифту’ – шрифт тексту
кнопки
·
width = число – ширина кнопки
·
height = число – висота кнопки
Розміри кнопки
вимірюються в кількості символів, які можна розмістити в кнопці.
Приклад
1. Створити
кнопку b1 на вікні w1 та надамо кнопці такі властивості:
колір фону зелений, текст «Ок» червоного
кольору, шрифт Times New Roman
12, розмір кнопки: 4 знаки – ширина, 2 знаки – висота.
Атрибути можна вказувати не всі.
Розмістити кнопку у вікні (вказати її місце розташування) за допомогою метода place.
Метод (в об’єктно-орієнтованому програмуванні) – підпрограма
(процедура, функція), що використовується виключно разом з об’єктом.
назва_кнопки.place(x=’число’, y=’число’)
x – число у пікселях – відступ від
лівого краю вікна;
y – число у пікселях – відступ від
верхнього краю вікна.
Приклад
2.
Програма повинна виводити на екран кнопку та розміщати її в 20 пікселів від
лівого краю та в 10 пікселів від верхнього краю. Розмір вікна 100х100.
Для кнопки потрібно прив’язати події.
Аналогічно як з вікном:
назва_кнопки.bind(‘<подія>’, назва_функції)
Приклад 3. Присвоїти кнопці
подію Button-1, при якій розмір та колір вікна буде змінюватися. Розміри
стануть «200х200», а колір жовтий. Назва функції: fun1.