Урок 53. 8 клас.


Урок № 53. Створення кнопок та налаштування їх властивостей.
Ми вже навчилися створювати вікна та налаштовувати їх властивості. Тепер навчимось працювати з їх елементами. Найголовніший елемент управління є кнопка.
Кнопки створюються за допомогою функції Button():
назва_кнопки=Button()
У дужках потрібно вказати назву вікна до якого вона належить, після цього вказуємо атрибути  (властивості) кнопки.
назва_кнопки=Button(назва_вікна, атрибут1, атрибут2, …)
Атрибути кнопки:
·        bg = ‘колір’ –  колір кнопки
·        text = ‘текст  текст кнопки  
·        fg = ‘колір  колір тексту кнопки
·        font = ‘шрифт та розмір шрифту’ –  шрифт тексту кнопки
·        width = число  ширина кнопки
·        height = число  висота кнопки
Розміри кнопки вимірюються в кількості символів, які можна розмістити в кнопці.
Приклад 1. Створити кнопку b1 на вікні w1 та надамо кнопці такі властивості: колір  фону зелений, текст «Ок» червоного кольору, шрифт Times New Roman 12, розмір кнопки: 4 знаки – ширина, 2 знаки – висота.
Атрибути можна вказувати не всі. Розмістити кнопку у вікні (вказати її місце розташування) за допомогою метода place.

Метод (в об’єктно-орієнтованому програмуванні) ­– підпрограма (процедура, функція), що використовується виключно разом з об’єктом.
назва_кнопки.place(x=’число’, y=’число’)
xчисло у пікселях – відступ від лівого краю вікна;
yчисло у пікселях – відступ від верхнього краю вікна.

Приклад 2. Програма повинна виводити на екран кнопку та розміщати її в 20 пікселів від лівого краю та в 10 пікселів від верхнього краю. Розмір вікна 100х100.
Для кнопки потрібно прив’язати події. Аналогічно як з вікном:
назва_кнопки.bind(‘<подія>’, назва_функції)
Приклад 3. Присвоїти кнопці подію Button-1, при якій розмір та колір вікна буде змінюватися. Розміри стануть «200х200», а колір жовтий. Назва функції: fun1.