Основні тренди веб-дизайну

Тренд (від англ. trendнапрям, тепденція) – можливий (ймовірний) вектор розвитку поді стосовно якогось проміжку часу.

Упродовж останніх років незмінними залиша­ються два тренди: необхідність швидкого завантаження сайтів та орієн­тація на мобільні версії сайтів.

Швидкість завантаження сайтів

Під час завантаження сайта саме швидкість має вирішальне зна­чення. У ході досліджень доведено, що людині достатньо трьох секунд для того, щоб справити враження на оточуючих. Це стосується й сайта: якщо за цей час він так і не завантажиться, великою є ймовірність того, що відвідувач далі не чекатиме.

Орієнтація на мобільні сайти

Усе більше користувачів використовують для серфінгу інтернетом саме смартфони. 85% користувачів впевнені, що на смартфоні сайт по­винен виглядати не гірше (а то й краще), ніж на моніторі стаціонарного комп'ютера чи ноутбука.

Тренди в веб-дизайні змінюються постійно. І незважаючи на те, що на початку року намічаються окремі моменти, які будуть активно розвиватися з плином часу, знаходиться можливість і для появи нових і незвичайних тенденцій та інновацій. Веб-дизайнери придумують цікаві поєднання, використання, застосування.

Основні тренди веб-дизайну

1.   Випадаюче меню Tiny Nav – ці непомітні крихітні стилі навігації тільки на перший погляд виглядають мінімалістичними, але дуже часто вони розкриваються при натисканні мишкою по ним і пропонують великий набір опцій.


Деякий час дизайнери активно використовували мега-меню, потім стали популярні меню-«гамбургер», а потім знову повернулися до липкої навігації у верхній частині сторінки. Тепер же з'явився новий стиль навігації, що виглядає більш витонченим і меншим за розмірами, ніж навіть «гамбургер». Насправді всі ці непомітні крихітні стилі навігації тільки на перший погляд виглядають мінімалістичними, але дуже часто вони розкриваються при натисканні мишкою по ним і пропонують великий набір опцій. 

Що чудового в цій тенденції веб-дизайну, так це те, що у користувачів з'являється можливість зосередитися на контенті і закликах до дії. Втім, для деяких користувачів таке нововведення може стати заплутаним і незручним. Тому, звичайно, краще використовувати такі крихітні випадаючі списки меню в тих проектах, де сторінок мало або це можуть бути просто структуровані LandingPage.

2.   Бульбашки – вільні форми, без чіткого визначення геометричних форм, з’являються все частіше і притягують погляд. І хоча такі «безформні форми» зазвичай мають округлий вигляд, буває, що й не мають. Назвемо такі об’єкти «краплями». Краплі частенько сприяють розставлені акценти для залучення уваги до проекту і виділення важливого, наприклад, заголовка.


3.   Шари і поділи – одна з найцікавіших речей в процесі вивчення і роботи в веб-дизайні, так як ви отримуєте можливість створювати приголомшливий візуальних ефект, який завжди здатний привернути увагу користувачів. Але найзабавнішим застосуванням шарів останнім часом стало створення своєрідних вирізів, де частини загальної композиції віддаляються і звільняють місце іншим елементам на передньому плані.

Такі вирізки відмінно виглядають на будь-якому типі веб-дизайну або сайті, мають різний розмір. Але хитрість криється в тому, щоб знайти той спосіб їх з'єднання, щоб виглядав ефект гармонійно і красиво.


4.   «Плаваючі» прямокутники – використовують всюди від портфоліо до корпоративних сайтів, і всюди вона виглядає на відмінно і органічно вписується в дизайн. Можливо це від того, що вона створює забавні шари, які чудово працюють з паралакс-ефектом. Але що дійсно приємно, кожен прямокутник може мати власний характер, являти собою окрему особистість. Прямокутники можуть бути великими і малими, простими і складними, багаторівневими і одношаровими. Все залежить від змісту. Ключовий момент у тому, що використовувати тенденцію можна різними способами і кожен раз буде щось нове, щось змінене і оригінальне.


5.   Фототипографіка – літери фарбуються не в колір, а в фонову фотографію. Але зауважимо, що якщо ще взимку ефект здавався не надто часто використовуваним, то вже до початку літа його можна побачити в багатьох проектах.


6.   Швидка анімація. Дизайнери досить часто використовують відео для того, щоб розповісти деяку одну велику історію на протязі всього дизайну. Остання тенденція така, анімація, яка швидше рухається, швидше привертає увагу користувачів. Сумнівів немає в тому, що дизайн повинен мати цікавий контент і візуальні ефекти, щоб залучати відвідувачів.

Але що реально цікаво в швидкій анімації, так це швидкий розвиток всієї історії. Користувач майже миттєво отримує повідомлення і майже відчуває свій обов'язок дивитися повний цикл відеоролика без можливості його перервати або пропустити. Але за рахунок високої швидкості відеоряду дія не викликає стомлення, воно коротке, інформативне і швидке. Такий варіант дозволяє створити більший стимул для взаємодії з дизайном або навіть здатний спростити цю взаємодію.


7.   Сторітелінг – напрямок рекламує товар від імені реального користувача, простої людини котра скористалась тим чи іншим засобом та розповідає, як це змінило її життя. Такі історії можуть бути подані у вигляді по блокових статей, анімації чи навіть відео звернення.

8.   Більше простору! – головна ідея сайтів це не розсіяти увагу користувача та закцентувати саме на потрібному продукті, тезі чи слові котре затримається надовго в пам’яті та буде нагадувати про відвідуваний сайт.

9.   Мінімалізм в моді. Тому і сайти намагаються робити в мінімалістичному стилі. Це знову не розсіює увагу і нестандартні фото з коротким, але влучним вмістом надовго осідають в пам’яті користувачів.

10.   Яскраві та «кричащі» кольори – емоції для користувачів! А емоції котрі будуть пов’язані з вашим сайтом це дуже добре.

11.   Не стандартне розташування блоків ще один крок до успіху. Люди, відвідуючи сайти, звикають до однотипності, та правильна та сміла ергономіка дає змогу поглянути на речі зовсім під іншим кутом.


12.   Повноекранні відео – спосіб не лише зупинити людину на перегляді, а й подати потрібні ключові дані.

13.   Сінемаграфи – досить новий напрямок, котрий часто використовується в фонових зображеннях сайту. Сінемаграф це не анімація, а теж саме статичне зображення, щоправда з невеличким рухомим елементом котрий підкреслює основну ідею.

 
14.   Gif анімації – класика. А як вам відомо класика не старіє.



15.Яскрава акцентована графіка – спосіб привернути увагу «найрозбещеніших» користувачів.

16.   3D зображення посіли своє місце при створенні веб-сайтів. Окрім того, що зображення є об’ємні їх можна покрутити та розглянути з різних кутів.