Інформаційна структура сайта

Для користувача простота навігації сайтом — важливий чинник, що позитивно впливає на поведінкові фактори і, як наслідок, на видимість, позиції і трафік.

Інформаційна структура сайта — спосіб організації інформаційних даних на веб-сайті, а також структура взаємодії різних блоків інформації один з одним.

Інформаційна структура сайту має важливе значення при його розробці.

Можливість знайти інформацію — вирішальний фактор для зручності сайту в цілому. Якщо користувачі виявляються не в змозі знайти потрібні їм відомості, переглядаючи веб-сторінки, виконуючи пошук по сайту і задаючи питання, сайт треба вважати провальним.

В ідеалі така структура повинна бути максимально зручною, щоб користувач міг швидко знайти потрібну йому інформацію. Інакше кажучи, структура сайта — це логічна схема побудови сторінок сайта з розподілом за папками і категоріями.

Інформаційна структура сайту має важливе значення при його розробці.

Непродумана інформаційна структура сайту призводить до появи:

ü «зайвих» сторінок

ü  дублюючих сторінок

ü  «битих» посилань на сайті



Сайти поділяються на сайти з лінійною та ієрархічною структурою. Також є сайти з довільною структурою, на яких навігація здійснюється в довільному порядку. Сайтом з довільною структурою є, наприклад, Вікіпедія. Структура сайта є дуже важливим фактором ранжування, покращуючи характеристики всього сайта.  

Лінійна


, ієрархічна

.

Основною складовою будь-якого сайта є документ — це сторінка сайта, що має унікальну адресу в Інтернеті. Документи можуть бути як простими інформаційними сторінками, так і картками товару або, наприклад, лістингами товарів в інтернет-магазині.


Сьогодні все більшу популярність набувають так звані посадкові, або лендінг (від англ. landing page), сторінки. Посадкова сторінка розробляється з урахуванням психології відвідувачів, вона має чіпляти й не відпускати їх до самого моменту покупки (або реєстрації). Це може бути передплатна сторінка, завдання якої зводиться до отримання електронної адреси користувача, який зайшов на сторінку. Так збирається база.

Структура необхідна для індексації сайта пошуковими системами. У пошукових систем є низка своїх вимог до структури. Чим більш правильно й логічно вона спроектована, тим простіше пошуковій системі проіндексувати сторінки і надати їх користувачеві.

У ієрархічній (деревоподібній) структурі головну сторінку можна уявити як «стовбур», а розділи і статті — як гілки й листя. Наскільки широкою буде структура, залежить від фор­мату і типу сайта. Але навіть сайт, що складається з однієї сторінки, вже є основою, або «стовбуром», такої структури, від якої він може роз­виватися в різних напрямках.

Ієрархічна структура є базисом для будь-яких інших видів структури, в яких змінюється вид зв'язку документів — чи це лінійний зв'язок, де кожен документ пов'язаний з наступним і з головною сторінкою, чи більш широкий, де документи пов'язані між собою і з головною сторінкою.

Принцип побудови зв'язків між документами залежить від типу сайта. Загалом можна виділити такі типи сайтів, які мають відмінності в структурах:

Ø  сайт-візитка

,

Ø  комерційний сайт

Ø   інтернет-магазин,

Ø  інформаційний сайт.

Кожен тип передбачає свій вид структури.

Наразі все більшу популярність набувають так звані посадкові, або лендінг (від англ. landing page), сторінки. Посадкова сторінка розробля­ється з урахуванням психології відвідувачів, вона має чіпляти й не від­пускати їх до самого моменту покупки (або реєстрації). Товарна сторінка служить для продажу товару. Це просунута картка, яку можна зустріти в будь-якому Інтернет-магазині, з описом товару, умовами доставки, кон­тактним телефоном. Головною тут буде кнопка Купити. Це може бути пе­редплатна сторінка, завдання якої зводиться до отримання електронної адреси користувача, який зайшов на сторінку. Таким чином, збирається база даних з інформацією про потенційних покупців.

Структура необхідна для індексації сайта пошуковими системами. У пошукових систем є ціла низка своїх вимог до структури. Чим більш правильно й логічно вона спроектована, тим простіше пошуковій системі проіндексувати сторінки і надати їх користувачеві.

Правильно розроблена структура сайта дає можливість пошуковим системам швидко здійснити обхід ресурсу, а відвідувачам — легко пере­міщуватися між вебсторінками.


Складність структури сайта визначається двома параметрами: рівнем вкладеності і збалансованістю.

Рівень вкладеності — це кількість переходів, які потрібно зробити з головної сторінки до найдальшого документа в структурі. Не рекомен­дується, щоб це значення було більше від 3.

Збалансованість визначають «на око», оцінюючи кількість докумен­тів усередині розділів і рубрик. Не повинно бути помітних розбіжностей, коли в одному розділі вміщено 100 документів, а в іншому — 25.

Найбільш зручним для створення структур сайта є таке програмне забезпечення:

ü X-mind — безкоштовна програма для побудови інтелект-карт, струк­тур і діаграм різних процесів. Вона досить проста у використанні, має широкий функціонал і підтримується всіма операційними систе­мами, використовується на мобільних пристроях.


• Draw.io — безкоштовний онлайн-сервіс для створення структур і діа­грам. Він вимагає наявності пошти від Google. В арсеналі має більше Інструментарію, ніж у X-mind, наявна низка технічних і інженерних шаблонів.

 Ще один плюс Draw.io — можливість завантаження результату на Google-диск та інші сервіси нарівні із завантаженими на комп'ютер.

Внизу подано структуру сайта вивчення Інформатики, розро­блену за допомогою Draw.io.