Види і типи сайтів.
Сайт, або веб-сайт
(від англ. web — мережа, site — місце; місце в мережі) — це сукупність
веб-сторінок, пов’язаних спільною темою й доступних під одним доменним іменем.
Тематичні Інформаційні сайти — ресурси, в яких практично всі сторінки присвячені одній
певній проблематиці або темі.
Новинні сайти — вони повинні донести до користувача різні новини, що
відбувалися, відбудуться чи відбуваються в цей момент.
Блоги зустрічаються у Всесвітній павутині досить часто, рівень їхньої
популярності стає дедалі вищим. Як і новинні сайти, блоги призначені для того,
щоб донести інтернет-спільноті ту чи іншу інформацію, але з однією істотною
відмінністю: автор описує свою особисту думку про те, що відбувається.
Блоги
бувають особисті та комерційні.
Особисті блоги — категорій сайтів, у яку входить ресурси, створені окремими
користувачами, щоб донести широкому колу громадськості думку автора з певної теми.
Корпоративні блоги створюються з метою комерції як додатковий ресурс, який розкручує бренд,
і доповнює комерційний або корпоративний сайт.
Іміджевий корпоративний сайт виконує функцію для компанії рекламну: історія
підприємства, компанії або торгової марки, надаються докладні відомості,
контактна Інформація, містяться відомості про товари, що виробляються та
розповсюджуються, про послуги, які надаються, інформація про акції, знижки.
Інформаційний корпоративний сайт виконує функцію автоматизації та зміцнення зв'язку між
відділами та філіями, обігу документів, управління персоналом тощо.
Сайти-портфоліо і сайти-візитки все частіше створюються приватними особами, особливо фрілансерами, які намагаються привернути
увагу нових замовників і клієнтів, розрекламувавши свою роботу і надавши
результат її виконання.
Сайти візитки призначені для короткої подачі Інформацію про свого
власника широкому колу користувачів.
Сайти-портфоліо призначені привертати увагу широкого кола потенційних
користувачів шляхом рекламування роботи, виконаної компанією, щоб клині- зміг
вирішити, чи потрібно користуватися послугами цієї компанії.
Комерційні сайти: основне призначення – продаж товарів
Інтернет-користувачам.
Сайти вітрини або посадкові сторінки – сайти
призначені не продаж готової продукції,
а її реклама.
На сайті вітрини неможливо здійснити
операцію купівлі-продажу, бо на ній лише надає докладну інформацію про товар і
зазначено місця, де можна купити товар, який зацікавив.
Промо-сайти
— рекламують певні послуги або
товари, зупиняючи особливу увагу на їхніх
перевагах. Вони прості за структурою, нетривалі за терміном
існування.
Інтернет-магазини призначені
для продажу товарів різних категорій у мережі в режимі онлайн.
Форуми —сайти, на яких користувачі мережі інтернат можуть
безперешкодно обговорювати різні новини. проблеми, життєві ситуації тощо.
Форуми можуть бути спеціалізовані (обговорюються одна або кілька проблем, пов'язаних між
собою) і загальноспрямовані (обговорюються проблеми, абсолютно різні за
тематикою, часом зовсім не пов'язані одна а одною).
Соціальні мережі покликані надавати Інтернет-користувачам можливість знаходити одне одного і вести між собою спілкувания в режимі онлайн. Спеціалізовані соціальні мережі об'єднують людей зі спільними інтересами (хобі, професіями) (у мільярдах):
Окрему категорію сайтів становлять освітні ресурси ( ознайомилися з класифікацією освітніх та навчальних ресурсів у 9 класі). Онлайн-курси на платформах Ptomelheus, EdEra, EdX, Coursera:
Розважальні портали. Найпопулярнішим є відеохостинг (безкоштовні онлайн-перегляди і скачування фільмів,
відеороликів). На другому місці — сайти музичного
напрямку (безкоштовне прослуховування й скачування мелодій). Третє місце
посідають класичні комплексні сайти
розваг (графіка, відео, тексти різної тематики та ігри).
Ігровий портал — складний розважальний інтерактивний проект, де зазвичай є розділ для
пошуку потрібної інформації за темою,
блок новин і величезна кількість посилань на ігри з їхнім описом.
Вебсервіси нині отримали значне поширення:
Цільова
аудиторія.
Цільова аудиторія сайта, цільові відвідувачі — група інтернет-користувачів, на яку сфокусовано зміст сайта;
коло відвідувачів, зацікавленої в інформації, товарах або послугах, що презентують на сайті.
Виділення цільової аудиторії з усіх
відвідувачів сайта дозволяє точніше направити інформаційний або рекламний вплив
і в результаті веде до розвитку бізнесу (збільшений продажів товарів або
послуг).
Будь-який сайт, крім власне цільової
аудитори, мас також побічну і випадкову аудиторію.
Визначення
цільової аудиторії полягає в складанні портрета
цільового відвідувача сайта (так званого портрета клієнта;), використовують різні
способи збирання інформації про аудиторію сайта.
Важливим джерелом статистичних даних
про цільову аудиторію сайта є статистика запитів пошукових систем. Оцінити
величину цільової аудиторії можна за кількістю пошукових запитів. Такий сервіс
має Google (https://www.google.com/analytics).
Google Analytics – багатофункціональний сервіс для
аналізу інтернет-сайтів і
додатків; це безкоштовний сервіс, призначений для збору відомостей про відвідуваність,
а також про дії інтернет-користувачів на сайті; формує безліч звітів. Цей аналіз
цільової аудиторії дозволяє оперативно реагувати на запити користувачів.
Веб-майстер зможе дізнатися, як часто відвідувачі натискають на кнопки «Оформити
покупку» або «замовити зворотний дзвінок».