Види і типи сайтів.

Сайт,  або веб-сайт  (від  англ.  web — мережа,  site — місце; місце в мережі) — це сукупність веб-сторінок, пов’язаних спільною темою й доступних під одним доменним іменем.


Інформаційні сайти призначені для донесення до користувача будь-якої інформації.

Тематичні Інформаційні сайти — ресурси, в яких практично всі сто­рінки присвячені одній певній проблематиці або темі.

Новинні сайти — вони повинні донести до користувача різні новини, що відбувалися, відбудуться чи від­буваються в цей момент.

Блоги зустрічаються у Всесвітній павутині досить часто, рівень їх­ньої популярності стає дедалі вищим. Як і новинні сайти, блоги призна­чені для того, щоб донести інтернет-спільноті ту чи іншу інформацію, але з однією істотною відмінністю: автор описує свою особисту думку про те, що відбувається.

Блоги бувають особисті та комерційні.

Особисті блоги — категорій сайтів, у яку входить ресурси, створені окремими користувачами, щоб донести широкому колу громадськості думку автора з певної теми.

Корпоративні блоги створюються з метою комерції як додатковий ресурс, який розкручує бренд, і доповнює комерційний або корпоративний сайт.

Іміджевий корпоративний сайт виконує функцію для ком­панії рекламну: історія підприємства, компанії або торгової марки, надаються докладні відомості, контактна Інформація, містяться відомості про товари, що виробляються та розповсюджуються, про послуги, які надаються, інформа­ція про акції, знижки.

Інформаційний корпоративний сайт виконує функ­цію автоматизації та зміцнення зв'язку між відділами та філіями, обігу документів, управління персоналом тощо.

Сайти-портфоліо і сайти-візитки все частіше створюються приватними особами, особливо фрілансерами, які намагаються привер­нути увагу нових замовників і клієнтів, розрекламувавши свою роботу і надавши результат її виконання.

Сайти візитки призначені для короткої подачі Інформацію про свого власника широкому колу користувачів.

Сайти-портфоліо призначені привертати увагу широкого кола по­тенційних користувачів шляхом рекламування роботи, виконаної ком­панією, щоб клині- зміг вирішити, чи потрібно користуватися послугами цієї компанії.

Комерційні сайти: основне призначення – продаж товарів Інтернет-користувачам.

Сайти вітрини або посадкові сторінки – сайти призначені не продаж готової продукції, а її ре­клама.

На сайті вітрини неможливо здійснити операцію купівлі-продажу, бо на ній лише надає докладну інформацію про товар і зазначено місця, де можна купити товар, який зацікавив.

Промо-сайти — рекламують певні послуги або товари, зупиняючи особливу увагу на їхніх перевагах. Вони прості за структурою, нетривалі за терміном існування.

Інтернет-магазини призначені для продажу товарів різних категорій у мережі в режимі онлайн.


Соціальні проєкти включають форуми, спеціалізовані соціальні мережі. мережі загальної спрямованості, сайти-спільноти та ін.

Форуми —сайти, на яких користувачі мережі інтер­нат можуть безперешкодно обговорювати різні новини. проблеми, жит­тєві ситуації тощо.

Форуми можуть бути спеціалізовані (обговорюються одна або кілька проблем, пов'язаних між собою) і загальноспрямовані (об­говорюються проблеми, абсолютно різні за тематикою, часом зовсім не пов'язані одна а одною).

Соціальні мережі покликані надавати Інтернет-користувачам мож­ливість знаходити одне одного і вести між собою спілкувания в режимі онлайн. Спеціалізовані соціальні мережі  об'єднують людей зі спільними інтересами (хобі, професіями) (у мільярдах): 

Окрему категорію сайтів становлять освітні ре­сурси ( ознайомилися з класифікацією освітніх та навчальних ресурсів у 9 класі). Онлайн-курси на платформах Ptomelheus, EdEra, EdX, Coursera:

Розважальні портали. Найпопулярнішим є відеохостинг (безкоштовні онлайн-перегляди і скачування фільмів, відеороликів). На другому місці — сайти музичного напрямку (безкоштовне прослуховування й скачування мелодій). Третє місце посідають класичні комплексні сайти розваг (графіка, відео, тексти різної тематики та ігри).

Ігровий портал — складний розважальний інтерактивний проект, де  за­звичай є розділ для пошуку потрібної інформації за темою, блок новин і величезна кількість посилань на ігри з їхнім описом.

Вебсервіси нині отримали значне поширення:

 

Цільова аудиторія.

Цільова аудиторія сайта, цільові відвідувачі — група інтернет-користувачів, на яку сфокусовано зміст сайта; коло відвідувачів, зацікавленої в інформації, товарах або послугах, що презентують на сайті.

Виділення цільової аудиторії з усіх відвідувачів сайта дозволяє точ­ніше направити інформаційний або рекламний вплив і в результаті веде до розвитку бізнесу (збільшений продажів товарів або послуг).

Будь-який сайт, крім власне цільової аудитори, мас також побічну і випадкову аудиторію.

Визначення цільової аудиторії полягає в складанні пор­трета цільового відвідувача сайта (так званого портрета клієнта;), використовують різні способи збирання інформації  про аудиторію сайта.

 

Важливим джерелом статистичних даних про цільову аудиторію сайта є статистика запитів пошукових систем. Оцінити величину цільо­вої аудиторії можна за кількістю пошукових запитів. Такий сервіс має Google (https://www.google.com/analytics).

Google Analytics – багатофункціональний   сервіс   для   аналізу   інтернет-сайтів і додатків; це безкоштовний сервіс, призначений для збору відомостей про відвідуваність, а також про дії інтернет-користувачів на сайті; формує безліч звітів. Цей аналіз цільової аудиторії дозволяє оперативно реагувати на запити користувачів. Веб-майстер зможе дізнатися, як часто відвідувачі натиска­ють на кнопки «Оформити покупку»  або «замовити зворотний дзвінок».